Starfighter

Starfighter eller som vi kallar honom "Starfi" är då min maxade b - ponny. Han är mörkbrun född -93 och är en super fin ponny, verkligen en på miljonen kan man säga om honom! Jag fick honom hösten -08 fast jag hade så få år kvar på honom, men tanken var att jag skulle få en finare ponny som jag kunde ha kul med och det målet har vi verkligen uppnått till! Under våran tävlingstid tillsammans red vi upp till LA/LA och hade säkert kunnat komma en bit längre, men p.g.a två senskador som drog ut på våran karriär tillsammans så hann vin inte lika långt som vi kanske hade tänkt oss. Vi fick tyvärr triangel märka honom men jag ångrar aldrig att jag fått chansen att ha en sådan underbar ponny! Innan jag fick honom har han stått i södra Sverige och man vet inte så mycket om honom, han har troligtvis haft en taskigt bakgrund och därmed är han väldigt speciell i hanteringen. Han är iallafall registrerad som Sv. Ridponny och tävlat upp till MSV hopp, LB dressyr och DM mästare i fälttävlan 2007. Han var även med i SM 2 år och kvalade till A-finalerna, super ponnyn!!
Idag så har jag honom inte kvar i mina egna händer, vi har lånat ut honom till en kvinna som behövde en sällskaps häst och han har det jätte bra! Kunde inte hittat ett bättre hem åt honom faktiskt. Han får gå på små promenader och bli ompysslad! Verkligen en super ponny som jag haft jätte kul med!


/ Paulina Molander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0